Proses pembebelan dibawah adalah mengikut LOGHAT KEDAH..kalo hangpa semua taktao atau tak brapa nak paham apa yg aku duk merapu,hangpa mai tnya aku sendiri..hahaha..aku rasa takpa kot la ni..bahasa kedah senang ja..dia singkat2 ja..hangpa semua dh buleh paham dh..banyak movie-movie pilem melayu yang duk buat bahasa kedah..hahaha..

err..Tapi kan,awat Filem hat yang baru ni yang KRU duk buat tu tak cakap dalam bahasa KEDAH haaa?? awat ha?? awat ha?? pa dia tak tao nama judui pilem tu..Merong Mahawangsa kot?? Btoi la kot sebab aku duk tgk poster-poster depa buh promote jadi iklan mcm tahap pilem GLADIATOR MELAYA dah..Bangga aku aih jadi org malaysia buat pilem nampak mcm HOLLYWOOD skit..Hikayat Cerita tu asai dia dari kedah kot..
tapi persoalan dia,awat dia tak buat dialog dalam bahasa kedah?? kalao bahasa kedah,baru la nampak ORIGINAL tahap Original Recepi..haha..errr..Bahasa siam aku pun taktao kot2 ada dlm tu..mintak-mintak ada la DUA-TIGA kerat..hehehe..ada SAWADIKAP pun takpa dah..(aku tau hat yang sawadikap tu ja..hihi..)     

 Aikkk?? AWAT HANGPA BACA AYAT YANG AKU CANCEL NI?? MINAT KA?? hahaha..


Ish..~ aku duk merapu apa taktao malam-malam buta lagu nih..asai tadi nak tulih pasai FACEBOOK yang menghantui pala dan pikiran aku nih..asai tinggai FACEBOOK sejam ja,dia mula nak tringat..asai tangan tak duk ataih keyboard sejam ja,dia mula duk tak senang..RINDU KAT AWEK pun tak jadi lagu nih..Ni ka yang dinamakan KETAGIH?? BETOI ka?? ka aku SORANG ja yang RASA benda nih..hangpa semua RASA dak?? Hangpa toksah dok muhung la kalao hangpa tak rasa..Cuba MODEM USB or MODEM WIFI hangpa rosak tengok..~ Kompom la hangpa semua maki berkandaq-kandaq..MOOD hangpa kompom down macam orang PUTUIH CINTA..sanggup pi korek DUIT DALAM TABUNG nak habaq mai untuk pi CARI MODEM BARU..sanggup pi HUTANG kat MAK ngn AYAH dulu..dah dapat DUIT,tu diaa..START MOTO ngn KRETA laju-laju pi kedai nuu~..hahaha..(aku pun duk buat skali..jgn kata hangpa ja..)


Ada dak diantara hangpa-hangpa semua ni dulu asai dia main dari MYSPACE,FRIENDSTER atau apa2 lagi la benda alah lagu ni..?? mesti ada punya...hangpa toksah duk menipu la..hangpa tipu aku takpa..tapi hangpa takleh tipu SEJARAH HIDUP hangpa..hangpa ingat dak lagi sapa yang mula-mula ajak hangpa main FACEBOOK??  ingat dak?? cuba renung-renungkan balik dan selamat beramal...hangpa mesti duk tertanya-tanya pasai FACEBOOK ni kan?? mesti mula-mula dalam pala hangpa semua duk pikiaq.."PADIA FACEBOOK NI TAK TAO..??"..hahaha..biasa la..mula-mula dengaq memang lagu tu..aku dulu pun tak tao PADIA FACEBOOK ni..dah RAMAI kawan2 aku hasut aku sruh daftar pastu main,aku pun try la jgk sebab nak jaga ati kawan punya pasai..hihihi..


Aku punya la seronok daftar pastu mula la nak blajaq main..haram tak tao apa time tu..abeh aku peroseh(explore dlm bahasa org putih dia)..lepas tu baru aku tau yang laman sesawang nih mmg mampu membuat sawang dalam hidup aku..haha..kira kalo dh kena sawang ni,takleh pi mana la..aku main sana-aku main sini lepas tu baru aku tau yang dlm ni buleh jumpa kawan lama lagi senang dari dlm myspace ngn friendster..FACEBOOK ni cerdik skit,dia macam kenai ja kawan2 lama kita..dia bagi suggest friend lama-lama skolah time hinguih-hinguih dulu..hat yang lama tak nmpk muka,dah buleh nmpk balik walaupun tak jmpa bertemu-muka..sronok tak sangka la..hehe..errrr..awek-awek cun pun buleh jumpa jgk byk dlm ni..hihihihi..cari jodoh la katakan..hat mana ada jodoh,ada la..yang takdak jodoh tu nak wat mcm mana..dh tuhan tak bagi sambung cerita..


Tapi yang tak bestnya,BOS kita,MAK kita,BAPAK kita,SEDARA kita,PACIK jiran sebelah pun buleh tau kita ada akaun FACEBOOK..huhu..tambah-tambah hat yang tak PRIVATE PROFIL..hahaha..abeh la gambaq-gambaq seksi kita depa tengok..GAMBAQ dlm bilik kita la..GAMBAQ time curik kuceng jiran tapi ngaku kuceng kita pun ada..hahaha..macam-macam dok ada..BOS pun tau kita buat keja ka dak..sbb dia mesti prasan kita duk update status 10kali dlm 20 minit..kantoi truk tu..hahaha..MAK kita pun bleh tau yang kita malas pi keja..sbb kat opis dia mesti bukak nk tgk kita duk buat apa..MAK bleh detect hat mana AWEK ngn PAKWE kita la..hahaha..JIRAN sebelah pun buleh tau kita beli BAJU BARU ataupun TV LCD baru..sbb sudah tentu kita nk menayangkan benda hat yang baru2..haaa..BETOI dak apa yang aku duk berletiaq nih??


BerBalik kepada soalan aku nak tnya hangpa semua ada akaun MYSPACE atau FRIENDSTER dak sebelum ni??..(tudia aihh..bletiaq banyak baru nk crita pasai ni balik..)..Ok..ok..hangpa semua masih duk AKTIF ONLINE akaun-akaun ni lagi dak?? hat yang tu saja aku nak tnya..hahaha..jangan marah no..yang tu saja sebenarnya soalan dia..saja taip banyak2 bagi BLOG post aku tak nampak sikit kandungan dia..hehehehe..mintak ampun no duk mrapu byk tadi..aku dah tak aktif langsung akaun MYSPACE ngn FRIENDSTER..saja aku nk ajak hangpa semua mai layan aku kat FACEBOOK aku..Ok..Tidoq dulu..tangan dah lenguh ni..huuu~


Assalamualaikum..Salam Sejahtera..Sihat Selalu..

Baiiii....~

(Promot sat..tak sabaq nak tengok depa dua ni gaduh..tau dah~ depa dua ni la yang payah nak mati pun..)